Mitjans de pagament digitals amb telèfon intel·ligent

El món dels mitjans de pagament està en constant evolució, així ho demostren diferents estudis en els quals es reflecteix, per exemple, que a Europa cada vegada s’usa menys l’efectiu. A més, la pandèmia ha accelerat aquesta tendència que ja venia en augment anteriorment.

Els mitjans de pagament tradicionals, com l’efectiu, les transferències, les targetes bancàries, etc. encara continuen existint, però els mitjans de pagament digitals amb el telèfon intel·ligent s’estan estenent cada vegada més i per això, és convenient conéixer aquells que tenim al nostre abast i quins podem utilitzar quan paguem a un establiment físic, a un comerç en línia o a un particular.

Google – Apple – Samsung Pay

• Es tracta d’una aplicació per a telèfons intel·ligents, depenent del sistema operatiu s’utilitzarà Google Pay, Samsung Pay o Apple Pay.

• Va vinculat a la targeta bancària i es necessita autenticació per a realitzar les transaccions.

• Permet realitzar pagaments de manera ràpida i segura que agilita el procés de compra en línia, ja que actua com una plataforma de pagament evitant que hàgem d’introduir les dades bancàries de la nostra targeta en cada operació.

Apps d’entitats financeres

• Es tracta d’una aplicació per a telèfons intel·ligents, en la qual podem realitzar diferents operacions.

• Quant a mitjà de pagament, permet poder realitzar compres o retirar diners del caixer automàtic sense necessitat de portar damunt la targeta bancària gràcies a la tecnologia contactless o NFC (sense contacte).

Bizum

• Es tracta d’un mitjà de pagament integrat en l’aplicació de la nostra entitat financera.

• Va vinculat al compte bancari i es necessita autenticació per a realitzar les transaccions.

• Solament és necessari conéixer el número de mòbil per a realitzar transaccions, les quals es reben instantàniament i de manera gratuïta.

• És un mètode que substitueix als diners en efectiu per a saldar els comptes entre usuaris.

PayPal

• Es tracta d’un servei que també s’ofereix com a aplicació per a telèfons intel·ligents en la qual haurem de registrar-nos.

• Va vinculat a una targeta o compte bancari i es necessita autenticació per a realitzar les transaccions.

• Permet operar amb divises.

Redsys – TPV Virtual

• Es tracta d’una plataforma de pagament que permet realitzar transaccions amb la targeta bancària.

• Es necessita autenticació per a realitzar les transaccions.

Superapps

• Són aplicacions per a telèfons intel·ligents que reuneixen diversos serveis en una mateixa aplicació (finances, xarxes socials, comanda i repartiment de menjar a domicili, transport, assegurances, etc.).

• Actualment només està disponible en alguns països d’Amèrica llatina o Àsia.

Existeixen moltes possibilitats, no existeix un mitjà de pagament millor que un altre, el millor mètode serà aquell que millor s’adapte a les nostres condicions i necessitats.